Tietosuojaseloste

Tietosuoja-asetuksen (EU) 2016/679 mukainen rekisteriseloste. Päivitetty 13.5.2022.

REKISTERIN NIMI

Cheminent Oy:n asiakasrekisteri

REKISTERINPITÄJÄ JA REKISTERISTÄ VASTAAVA HENKILÖ

Cheminent Oy, Y-tunnus 1856860-6, www.cheminent.fi, Laaksonpohjantie 16, 06650 Hamari, puh. +358 19 5755 267, sähköposti info@cheminent.fi.

Jouni Hoikka, puh. +358 40 544 6006, sähköposti jouni.hoikka@cheminent.fi

REKISTERIN KÄYTTÖTARKOITUS

Rekisteröityjen yksilöiminen ja tunnistaminen sekä asiakaspalvelun ja asiakassuhteiden hoitaminen.

Suoramarkkinointi, mikäli asiakas on antanut siihen nimenomaisen suostumuksen rekisteröityessään verkkokauppaamme.

Emme käytä rekisterissä olevia tietoja automaattiseen päätöksentekoon tai profilointiin.

REKISTERIN TIETOSISÄLTÖ

Rekisterissä ylläpidämme asiakastietoja:

-yrityksen nimi, Y-tunnus, asiakasnumero, luottokelpoisuustiedot, osoite, laskutusosoite ja -kanava, toimitusosoite

-yrityksen yhteyshenkilön tai kuluttaja-asiakkaan nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite

-asiakasnumero, verkkokaupan käyttäjätunnus, tilaustiedot, sopimustiedot

REKISTERÖIDYN OIKEUDET

Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa/tarkastuttaa ja korjata/korjauttaa rekisteriin hänestä tallennettuja henkilötietoja, kieltää tietojen käyttäminen suoramarkkinointiin sekä pyytää tietojen poistamista, jos tietojen käsittely ei ole enää tarpeen.

SÄÄNNÖNMUKAISET TIETOLÄHTEET

Rekisteriin hankitaan säännönmukaisesti tietoja rekisteröidyltä itseltään, Patentti- ja rekisterihallinnon ylläpitämästä yritystietojärjestelmästa (YTJ) sekä Suomen Asiakastieto Oy:ltä.

SÄÄNNÖNMUKAINEN TIETOJEN LUOVUTUS

Emme luovuta rekisterin tietoja Cheminent Oy:n ulkopuolelle paitsi kun on kyse lakiin perustuvasta ilmoitusvelvollisuudesta.

Tilausten käsittelyä, toimitusten hoitamista ja laskutusta varten rekisterin tietoja tallennetaan palveluntarjoajiemme järjestelmiin:

-Pulse247 Oy, y-tunnus 2131570-6 (MyCashflow verkkokauppa)

-Posti Oy, y-tunnus 0109357-9 (SmartShip kuljetustilaukset)

-Accountor Finago Oy, y-tunnus 0836922-4 (Procountor taloushallinto-ohjelmisto)

REKISTERITIETOJEN KÄSITTELYN KESTO

Pidämme asiakastietoja rekisterissä, kunnes asiakasuhde on päättynyt.

REKISTERITIETOJEN KÄSITTELIJÄT

Rekisteriä käsittelevät vain ne Cheminent Oy:n työntekijät, joiden toimenkuvaan sen käyttö kuuluu.

Selaa tuoteryhmiä

Ostoskorisi on tyhjä

Suodata tuotteita

Toimitusehdot


Soveltamisalue

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 20.6.2023 alkaen ja niitä sovelletaan Cheminent Oy:n solmimiin kauppasopimuksiin, jotka koskevat fyysisten tuotteiden toimittamista asiakkaille.

Asiakkaalla tarkoitetaan aktiivista Suomessa toimivaa y-tunnuksellista yritystä/yhteisöä.

Toimitamme tuotteita myös yksityishenkilöille (kuluttaja-asiakkaille). Lisäehdot kuluttaja-asiakkaille on kuvattu näiden toimitusehtojen lopussa kohdassa "Lisäehdot kuluttaja-asiakkaille". 

Emme toimita tuotteita Suomen ulkopuolelle.

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin 8-16, jolloin tavoitat meidät puhelimitse +358 19 5755267 ja sähköpostitse info@cheminent.fi.

Poikkeusajoista ilmoitamme verkkosivustomme etusivulla.

Tilaaminen ja tilausvahvistus

Asiakas voi tehdä sitovan tilauksen verkkokaupassamme tai toimittamalla sähköpostitse asiakaspalveluumme verkkokauppatilausta vastaavat tiedot:

-yrityksen tai yhteisön nimi, y-tunnus ja virallinen osoite

-yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite

-tilattujen tuotteiden tuotenumerot ja määrät

-toimitusosoite (katuosoite)

-toimitustapa

-laskutuskanava (verkkolaskutus, sähköpostilaskutus tai paperilaskutus) ja sitä vastaava laskutusosoite

Kun verkkokauppatilaus rekisteröityy kauppajärjestelmäämme, asiakkaalle lähtee asiasta automaattinen sähköposti-ilmoitus.

Kun asiakaspalvelumme on käsitellyt tilauksen, lähetämme asiakkaalle sähköpostitse tilausvahvistuksen.

Hinnat

Noudatamme tilaushetkellä verkkokaupassamme voimassa olevia hintoja ellei asiakkaan kanssa ole erikseen muuta sovittu.

Verkkokaupassamme ilmoitetut hinnat ovat euromääräisiä ja arvonlisäverottomia.

Maksuehdot

Vain laskutusmyynti - ei käteiskauppaa.

Maksuehto on 14 pv netto ellei asiakkaan kanssa ole muuta sovittu.

Jos asiakkaan luottotiedot eivät ole kunnossa tai emme pysty riittävän luotettavasti arvioimaan tämän luottokelpoisuutta, toimitamme varastotuotteet ja tilaamme tilaustuotteet toimittajiltamme vain ennakkomaksua vastaan.

Lähetämme asiakkaalle laskun tilausvahvistuksessa ilmoitettua laskutuskanavaa käyttäen.

Laskumme eräännyttyä lähetämme asiakkaalle maksumuistutuksen. Jos emme saa maksua 14 päivän kuluessa muistutuksen lähetyspäivämäärästä, siirrämme saatavamme perintään. Perinnästä aiheutuu asiakkaalle lisäkuluja (mm. viivästyskorot, perintäkulut). Perintään siirrettyyn laskuun liittyvät kyselyt ja yhteydenotot asiakkaan on tehtävä suoraan perintäyhtiölle (Ropo Capital, https://www.ropocapital.fi/fi/asiakaspalvelu/).

Tilatut tuotteet ovat Cheminent Oy:n omaisuutta, kunnes kauppahinta on kokonaan maksettu.

Tuotteiden toimitus

Toimitusaika

Toimitusajat ilmoitetaan verkkokaupan tuotesivuilla. Toimitusaikapäivillä tarkoitetaan arkipäiviä maanantaista perjantaihin lukuunottamatta arkipyhiä ja poikkeusaikoja. Toimitusaikoihin vaikuttavista poikkeusajoista ilmoitamme verkkosivuillamme.

Varastotuotteiden toimitusaika on tyypillisesti 1-4 päivää tilausvahvistuksen päivämäärästä lukien. Rahtilähetykset toimitetaan suurimmissa kaupungeissa sijaitseviin toimitusosoitteisiin yleensä jo noutoa seuraavana päivänä.

Pikatoimitustuotteille toimitusaika on tyypillisesti 1-4 päivää tilausvahvistuksen päivämäärästä lukien. Ilmoitettu pikatoimitusaika on voimassa vain, kun tuotetta löytyy valmistajalta Barcelonasta heti varastosta (varastotilanteen voit tarkistaa tuotesivun "Valmistaja www"-linkin kautta).

Ennakkolaskutustapauksissa toimitusaika lasketaan maksun vastaanottamisesta lukien.

Ilmoittamamme toimitusajat ovat aina arvioita. Emme vastaa toimituksen viivästystymisestä asiakkaalle aiheutuvista välittömistä emmekä välillisistä vahingoista.

Toimitusvahvistus

Lähetämme asiakkaalle sähköpostitse toimitusvahvistuksen, kun tilatut tuotteet lähtevät varastoltamme toimitukseen.

Pikatoimituksista lähetämme asiakkaalle sähköpostitse toimitusvahvistuksen, kun valmistaja on vahvistanut meille tehneensä kuljetustilauksen.

Toimitustavat ja -kulut

-Nouto Porvoosta. Noutoajankohdasta on sovittava asiakaspalvelumme kanssa vähintään 1 arkipäivää etukäteen. Nouto on mahdollista myös iltaisin ja viikonloppuisin. Annamme nouto-ohjeet, kun noutoajasta on sovittu. Toimituskulu 6,00 eur.

-Toimitus postipakettina. Asiakas noutaa postin toimipisteestä. Tämä toimitustapa on mahdollinen vain tuotteille, joita ei luokitella kuljetuksessa vaaralliseksi. Tuotteen kuljetustiedot ilmoitetaa tuotesivulla kohdassa "Kuljetustiedot". Toimituskulu 24,00 eur.

-Toimitus rahtina yritysosoitteeseen. Sisältää jakelun katutasoon. Rahtari ei ilmoita jakoaikaa etukäteen. Jonkun on oltava paikalla arkisin klo 8-16 vastaanottamassa lähetys. Toimituskulu 35,00 eur.

-Toimitus rahtina yritysosoitteeseen  (soitto ennen toimitusta). Sisältää jakelun katutasoon. Rahtari soittaa ennen saapumistaan (ei sisällä jakoajasta sopimista asiakkaan toiveen mukaisesti). Jonkun on oltava paikalla arkisin klo 8-16 vastaanottamassa lähetys. Toimituskulu 40,00 eur.

-Toimitus rahtina yritysosoitteeseen (sovittu toimitusaika). Sisältää jakelun katutasoon. Rahtari soittaa etukäteen ja sovitte jakoajan keskenänne. Toimituskulu 62,00 eur.

-Toimitus rahtina kotiosoitteeseen. Lähetys toimitetaan kotiosoitteeseen. Rahtari soittaa etukäteen ja sovitte jakoajan keskenänne. Toimituskulu 58,00 eur.

-Pikatoimitus. Tuote toimitetaan valmistajan varastosta Barcelonasta kuriiripalveluna suoraan asiakkaalle. Kun pikatoimitus on mahdollista, siitä ilmoitetaan verkkokaupan tuotesivulla. Pikatoimituksen tulee olla mahdollista kaikille ostoskorin tuotteille, jotta koko tilaus olisi mahdollista toimittaa pikatoimituksena. Verkkokauppa laskee pikatoimituskulun tilausrivikohtaisesti ja näyttää sen kassalla.

-Osatoimitus. Oletuksena toimitamme kaikki tilauksen tuotteet kerralla. Jos asiakas on tilannut osatoimituksen, toimitamme tuotteet sitä mukaa kun ne ovat toimitettavissa. Veloitamme jokaisesta osatoimituskerrasta asiakkaan tilaaman toimitustavan mukaisen toimituskulun.

Kaikki toimitustavat eivät ole mahdollisia kaikille tuotteille. Kassalla asiakkaalle näytetään ne toimitustavat, jotka ovat mahdollisia kaikille ostoskoriin poimituille tuotteille.

Yllä ilmoitetut toimituskulut ovat voimassa tilauksille, joiden kokonaismassa on alle 60 kg. Massaltaan 60-260 kg tilauksille lasketaan massasta riippuva toimituskulu, joka näytetään asiakkaalle kassalla. Massaltaan yli 260 kg tilauksille kassalla näytetään alustava toimituskulu, jota tarkennamme ja josta teemme asiakkaalle tarjouksen.

Yllä ilmoitetut toimituskulut eivät ole voimassa, kun toimitusosoite sijaitsee erikoisalueella. Erikoisalueiden postinumerot alkavat jollain seuraavista: 216, 217, 221, 222-227, 228-229, 233, 259, 956-959, 972-975 tai 982-999. Erikoisalueiden tilauksille laskemme toimituskulut tapauskohtaisesti ja teemme niistä asiakkaalle tarjouksen.

Mikäli rahdinviejä veloittaa meiltä vastaanottajasta johtuvia lisäkuluja, veloitamme ne asiakkaalta samanmääräisinä jälkikäteen. Alla esimerkkejä tapauksista, joista koituu lisäkuluja.

-epäonnistunut jakelu (veloitus noin 10 eur/kerta)

-epäonnistuneesta jakelusta johtuva varastointi rahtarin terminaalissa (veloitus noin 14 eur/vrk)

-jakelu katutason ala- tai yläpuolelle (veloitus noin 28 eur/jakelu)

-toimitustapaan sisältymätön asiakkaan pyynnöstä aikataulutettu jakelu (veloitus noin 30 eur/jakelu)

-jakelu kotiosoitteeseen (veloitus noin 27 eur/jakelu)

Toimitusehdot

Postipakettitoimitukset hoitaa Posti Oyj ja niiden osalta noudatetaan kulloinkin voimassa olevia Postin toimitusehtoja.

Rahtitoimitukset ja toimitukset kotiosoitteeseen hoitaa valitsemamme rahdinviejä ja niissä noudatamme Finnterms 2011 toimitusehtoa DDU (asiakkaan ilmoittama toimitusosoite). 

Pikatoimitukset hoitaa valitsemamme rahdinviejä ja niissä noudatamme Incoterms toimitusehtoa DAP (asiakkaan ilmoittama toimitusosoite).

Huomautukset toimituksen vastaanottohetkellä tai sen jälkeen havaitusta kuljetusvauriosta on tehtävä meille viiden päivän kuluessa toimituksen vastaanottamisesta.

Jos asiakas on pyytänyt ohjaamaan rahtikulut omalle Postin tai DB Schenkerin rahtisopimukselleen, toimitusehto on Finnterms 2001 FCA (varastomme Porvoossa).

Noudoissa toimitusehtona on Finnterms 2001 NOL (noutopaikka).

Tilauksen peruuttaminen

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilauksensa veloituksetta siihen saakka, kunnes olemme vahvistaneet tilauksen. Tilausvahvistuksen jälkeen tehdystä peruuttamisesta asiakkaalle syntyy vahingonkorvausvelvollisuus. 

Tilauksen peruuttaminen on tehtävä asiakaspalveluumme kirjallisesti (esim. sähköpostitse) viimeistään seitsemän vuorokauden kuluttua myyntilaskumme päiväyksestä.

Jos peruuttaminen tapahtuu ennen kuin tuote on ehditty luovuttaa toimitettavaksi, veloitamme vahingonkorvauksena kauppasopimuksen rikkomisesta 28,00 eur. Lisäksi, jos peruuttaminen koskee tilaustuotetta, veloitamme lisävahingonkorvauksena 80% tilaustuotteen kauppahinnasta. Tilaustuotteella tarkoitetaan tuotetta, jota meillä ei tilaushetkellä ollut varastossamme eli jonka saatavuudeksi verkkokauppa näytti "Tilaustuote" tai joka asiakkaan kanssa sovittiin hankittavaksi verkkokaupan tuotevalikoiman ulkopuolelta.

Jos peruuttamisen kohteena oleva tuote oli jo ehditty luovuttaa toimitettavaksi ennen peruuttamista, yllä mainittujen kulujen lisäksi asiakkaalle koituu kuluja tuotteen palauttamisesta ja mahdollisesta myyntiarvon alenemisesta.

Tuotepalautukset

Toimitetun tuotteen palauttaminen on mahdollista vain, jos asiakas on peruuttanut tilauksensa asianmukaisesti (kts. kohta "Tilauksen peruuttaminen").

Palautustapauksissa asiakas vastaa palautuskuluista. 

Palautuksista on aina sovittava etukäteen asiakaspalvelumme kanssa. Emme ota vastaan tuotepalautuksia, joista ei ole sovittu.

Jos palautettava tuote on asiakkaan mukaan myyntikelpoinen (=tuotteen primääripakkaus on ehjä ja avaamaton eikä siinä ole asiakkaan tekemiä merkintöjä tai aiheuttamia jälkiä) ja meidän on kohtuullisella työpanoksella löydettävissä sille uusi asiakas, teemme asiakkaalle ehdollisen tarjouksen tuotehinnan hyvityksestä.

Jos asiakas hyväksyy tarjouksen, annamme ohjeet tuotteen palautusta varten.

Kemikaalit on pääsääntöisesti luokiteltu kuljetuksessa vaarallisiksi aineiksi ja niitä koskevat kuljetusmääräyksissä kuvatut erityiset pakkaus-, merkintä- ja dokumentointivaatimukset. Määräysten noudattamisesta vastaa lähettäjä.

Jos palautettu tuote osoittautuu myyntikelvottomaksi, emme myönnä asiakkaalle hyvitystä.

Reklamaatiot

Reklamaatiosta (tuotetta koskevasta valituksesta) tulee ilmetä reklamoitavan tuotteen tuote- ja eränumerot, kuvaus havaitusta virheestä ja asiakkaan kontaktihenkilön nimi sekä yhteystiedot. 

LIsäksi, jos reklamaatio koskee näkyvää tuotevirhettä, tulee mukaan liittää myös valokuvia, joiden avulla tuotteen tunnistaminen onnistuu ja joissa tuotevirhe näkyy. Jos reklamaatio koskee kemikaalia, tulee mukaan liittää myös kyseisen tuotepakkauksen originaalietiketistä otettuja valokuvia, joissa näkyy tuotekoodi, eränumero sekä 2D-viivakoodi. 

Reklamaatio tulee toimittaa asiakaspalveluumme sähköpostitse mahdollisimman pian tuotevirheen havaitsemisesta. Käsittelemme reklamaatiot mahdollisimman nopeasti. Reklamaatioiden käsittelyyn liittyy seuraavia rajoituksia:

-otamme käsittelyyn vain omilta asiakkailtamme saapuneet reklamaatiot

-kemikaaleihin liittyvissä reklamaatioissa tuotepakkaukseen merkitty käyttöaika ei saa olla ylittynyt ja tuotteen varastoinnin on täytynyt olla jatkuvasti käyttöturvallisuustiedotteen ohjeiden mukaista

Selvässä virhetapauksessa toimitamme asiakkaalle korvaavan tuotteen veloituksetta. Jos korvaavan tuotteen toimitus ei jostain syystä ole mahdollista, hyvitämme asiakkaalle tuotehinnan toimituskuluineen. Muista virheellisestä tuotteesta asiakkaalle mahdollisesti aiheutuneista vahingoista emme vastaa.

Epäselvässä virhetapauksessa tuote toimitetaan tutkittavaksi valmistajalle tai ulkopuoliselle, riippumattomalle taholle. Päätös tutkimuspaikasta tehdään tapauskohtaisesti ja yhdessä asiakkaan kanssa. Päätös tuotteen virheellisyydestä/virheettömyydestä tehdään vertaamalla tutkimustulosta tuotteen tekniseen spesifikaatioon. Jos tuote osoittautuu virheelliseksi, vastaamme tutkimukseen liittyvistä kustannuksista ja toimitamme asiakkaalle korvaavan tuotteen veloituksetta. Jos korvaavan tuotteen toimitus ei jostain syystä ole mahdollista, hyvitämme asiakkaalle alkuperäisen tuotehinnan toimituskuluineen. Jos tuote osoittautuu virheettömäksi (tuotespesifikaation mukaiseksi), tutkimukseen liittyvistä kustannuksista vastaa asiakas.

Kauppasopimuksen purkaminen

Kummallakin osapuolella on oikeus purkaa yksittäistä tilausta koskeva kauppasopimus välittömästi, mikäli toinen osapuoli olennaisesti rikkoo näitä ehtoja. Purkaminen on tehtävä kirjallisesti (esim. sähköpostitse).

Olennaisena sopimusrikkomuksena pidetään esimerkiksi sitä, että asiakas ei maksa ennakkolaskua eräpäivään mennessä. 

Sopimuksiin sovelletaan Suomen lakia. Jos sopimuksesta aiheutuvia erimielisyyksiä ei saada sovittua keskenään neuvottelemalla, ratkaistaan riita Porvoon käräjäoikeudessa.

Lisäehdot kuluttaja-asiakkaille

Kuluttaja-asiakkaan on oltava täysi-ikäinen ja toimitamme vain seuraavia tuotteita:

-CHE057 Interox FCC-35 (vetyperoksidin vesiliuos 34-36%), tilauksen käsittely edellyttää lisäksi poliisin myöntämää osto- ja varastointilupaa

-CHE049 Rikki (jauhe), tilauksen käsittely edellyttää lisäksi asiakkaan toimittamaa kuvausta aineen käyttötarkoituksesta

Tapauskohtaisen harkinnan perusteella voimme kuitenkin toimittaa kuluttaja-asiakkaille muitakin tuotteita.

Kuluttaja-asiakas ei voi tehdä tilauksia verkkokaupassamme, vaan tilaukset on tehtävä sähköpostitse asiakaspalveluumme. Tilauksista tulee ilmetä: 

-Kuluttaja-asiakkaan nimi, kotiosoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja ikä

-Tilattujen tuotteiden tuotenumerot ja määrät

-Toimitusosoite (katuosoite) (jos poikkeaa kotiosoitteesta)

-Toimitustapa. Jos toimitustapa on jokin "Toimitus rahtina yritysosoitteeseen" -toimitustavoista, tulee tilauksesta ilmetä lisäksi toimituspaikan yrityksen nimi, y-tunnus ja katuosoite sekä kontaktihenkilön nimi ja puhelinnumero. Tarkemmat kuvaukset toimitustavoista löydät näiden ehtojen kohdsta "Toimitustavat ja -kulut".

-Sähköpostiosoite laskutusta varten (jos poikkeaa kuluttaja-asiakkaan omasta sähköpostiosoitteesta)

Myymme kuluttaja-asiakkaille tuotteita vain ennakkomaksua vastaan. Toimitamme kuluttaja-asiakkaalle ennakkolaskun, kun olemme hyväksyneet tilauksen. Maksuehto on 7 päivää netto.

Kuluttajalla-asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa kauppasopimus ilmoittamalla siitä asiakaspalveluumme kirjallisesti (esim. sähköpostitse) viimeistään 14 päivän kuluttua tuotteen vastaanottamisesta. Kauppasopimuksen peruutusoikeus ei kuitenkaan koske tuotetta, jonka myyntipakkaus on avattu tai joka ei jostain muusta syystä ole enää myyntikelpoinen.

Tuotteen palautuskustannuksista vastaa asiakas.

Kemikaalit luokitellaan yleensä maantiekuljetuksessa vaarallisiksi aineiksi ja niiden kuljetukseen liittyy runsaasti lakisääteisiä rajoituksia, minkä vuoksi palauttamisessa on noudatettava Cheminent Oy:n antamia ohjeita. 

Palautamme tuotteen täyden kauppahinnan asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille, kun olemme vastaanottaneet palautuksen ja todenneet tuotteen myyntikelpoiseksi. Toimituskuluja emme palauta.

Muilta osin noudatetaan näissä ehdoissa (yritys)asiakkaille ilmoitettuja ehtoja.

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit