Toimitusehdot

Soveltamisalue

Nämä kauppa- ja toimitusehdot ovat voimassa 1.12.2024 alkaen ja niitä sovelletaan Cheminent Oy:lle tehtyihin tilauksiin.

Otamme tilauksia vastaan vain Suomessa toimivilta yrityksiltä ja yhteisöiltä (y-tunnus). Emme käsittele tilauksia yksityishenkilöiltä (kuluttajilta).

Emme toimita kemikaaleja lääkkeelliseen käyttöön. Hyväksymällä nämä toimitusehdot asiakas vakuuttaa samalla, että ei käytä tilaamiaan kemikaaleja Lääkelaissa 395/1987 tarkoitettuun lääkkeelliseen käyttöön.

Asiakaspalvelu

Cheminent Oy
Laaksonpohjantie 16
06650 Hamari

019 5755267
info@cheminent.fi
www.cheminent.fi
1856860-6

Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin 8-16.  Poikkeusajoista ilmoitamme verkkokauppamme etusivulla.

Tilaaminen ja tilausvahvistus

Verkkokauppatilauksen tekeminen edellyttää rekisteröitymistä asiakkaaksi verkkokauppaamme. Rekisteröityminen tapahtuu verkkokaupan etusivilta kohdasta Kirjaudu  sisään - Luo tunnus. Rekisteröidyttyään asiakas saa tunnukset, joilla pääsee jatkossa  kirjautumaan kauppaan. Kirjauduttuaan hän voi tehdä tilauksia, katsella tilaushistoriaansa ja muuttaa omia tietojaan. 

Tilaaminen tapahtuu vaiheittain. Ensin asiakas poimii haluamansa tuotteet ostoskoriin ja valitsee ostoskorissa "Tilaa tuotteet",  minkä jälkeen määrittelee kassalla toimitusosoitteen ja valitsee laskutustavan. Hyväksyttyään kassalla toimitusehtomme ja valittuaan "Tilaa" tilaus rekisteröityy verkkokauppaamme ja asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen lähtee järjestelmästämme automaattinen ilmoitusviesti uudesta tilauksesta. 

Kun asiakaspalvelumme on käsitellyt tilauksen, lähetämme asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen kumpaakin osapuolta sitovan tilausvahvistuksen.

Asiakas voi tehdä tilauksen myös toimittamalla asiakaspalveluumme sähköpostitse verkkokauppatilausta vastaavat tiedot:

-yrityksen tai yhteisön nimi, y-tunnus ja virallinen osoite

-yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite

-tilattujen tuotteiden tiedot

-toimitusosoite (katuosoite)

-toive toimitustavasta

-laskutuskanava (verkkolaskutus, sähköpostilaskutus tai paperilaskutus) ja sitä vastaava laskutusosoite

Hinnat

Ilmoittamamme hinnat ovat arvonlisäverottomia (alv0%).

Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin. Jos hinta muuttuu asiakkaan tekemän tilauksen jälkeen, informoimme asiakasta  mahdollisimman pian ja viimeistään ennen tuotteen toimittamista. Jos asiakas ei hyväksy uutta hintaa, pidätämme oikeuden peruuttaa tilaus tai sen osa.

Maksuehdot

Maksuehto on 14 pv netto ellei asiakkaan kanssa ole muuta sovittu. Vain laskutusmyynti - ei käteiskauppaa.

Jos asiakkaan luottotiedot eivät ole kunnossa tai emme pysty riittävän luotettavasti arvioimaan tämän luottokelpoisuutta, toimitamme varastotuotteet ja tilaamme tilaustuotteet toimittajiltamme vain ennakkomaksua vastaan.

Toimitamme asiakkaalle laskun tilausvahvistuksessa ilmoitettua laskutustapaa käyttäen.

Laskumme eräännyttyä lähetämme asiakkaalle maksumuistutuksen. Jos emme saa maksua 7 päivän kuluessa muistutuksen lähetyspäivämäärästä, siirrämme saatavamme perintään ilman eri ilmoitusta. Perinnästä aiheutuu asiakkaalle lisäkuluja (mm. viivästyskorot, perintäkulut). Perintään siirrettyyn laskuun liittyvät kyselyt ja yhteydenotot asiakkaan on tehtävä suoraan perintäyhtiölle (Ropo Capital, https://www.ropocapital.fi/fi/asiakaspalvelu/).

Tilatut tuotteet ovat Cheminent Oy:n omaisuutta, kunnes kauppahinta on kokonaan maksettu.

Tuotteiden toimitus

Toimitusaika

Tuotteiden toimitusajat ilmoitetaan verkkokauppamme hakutulos- ja tuotesivuilla. 

Toimitusaikoihin vaikuttavista poikkeusajoista ilmoitamme verkkokauppamme etusivulla.

Tehdastilaustuotteille ilmoitettu pikatoimitusaika on voimassa vain, kun tuotetta löytyy valmistajalta (Scharlab) Barcelonasta heti varastosta (varastotilanteen asiakas voi tarkistaa tuotesivun "Valmistaja www"-linkin kautta). Kansalliset vapaapäivät Espanjassa pidentävät pikatoimitusaikaa vastaavasti.

Toimitusaika lasketaan tilausvahvistuksen päivämäärästä lukien. Ennakkolaskutustapauksissa toimitusaika lasketaan maksun vastaanottamisesta lukien.

Ilmoittamamme toimitusajat ovat aina arvioita. Emme vastaa toimituksen viivästymisestä asiakkaalle aiheutuvista välittömistä emmekä välillisistä vahingoista.

Toimitustavat

Perustoimitustapojamme ovat nouto Porvoosta, toimitus postipakettina sekä rahtitoimitukset - alla tarkemmat kuvaukset.

-Nouto Porvoosta. Noutoajankohdasta on sovittava asiakaspalvelumme kanssa vähintään 1 arkipäivää etukäteen. Nouto on mahdollista myös iltaisin ja viikonloppuisin. Annamme nouto-ohjeet, kun noutoajasta on sovittu. 

-Toimitus postipakettina. Asiakas noutaa postin toimipisteestä. Tämä toimitustapa on mahdollinen vain tuotteille, joita ei luokitella kuljetuksessa vaaralliseksi.

-Toimitus rahtina yritysosoitteeseen. Sisältää jakelun katutasoon. Rahtari ei ilmoita jakoaikaa etukäteen. Jonkun on oltava paikalla arkisin klo 8-16 vastaanottamassa lähetys.

-Toimitus rahtina yritysosoitteeseen  (soitto ennen toimitusta). Sisältää jakelun katutasoon. Rahtari soittaa ennen saapumistaan (ei sisällä jakoajasta sopimista asiakkaan toiveen mukaisesti). Jonkun on oltava paikalla arkisin klo 8-16 vastaanottamassa lähetys.

-Toimitus rahtina kotiosoitteeseen sovittuna aikana. Lähetys toimitetaan kotiosoitteeseen. Rahtari soittaa etukäteen ja sopii jakoajan suoraan asiakkaan kanssa.

Saatavilla olevat perustoimitustavat riippuvat ostoskoriin valituista tuotteista ja ne näytetään kassalla. 

Toimitamme oletuksena kaikki tilauksen tuotteet kerralla yhtenä toimituksena. Jos asiakas on erikseen pyytänyt osatoimitusta, toimitamme tuotteet kahdessa erässä - varastotuotteet heti ja tehdastilaustuotteet myöhemmin (lisäveloitus).

Perustoimitustapojen lisäksi pystymme toimittamaan suuren osan tehdastilaustuotteista (myös kemikaaleista) pikatoimituksena valmistajalta (Scharlab) suoraan asiakkaan ovelle. Perustoimitustavoista poiketen tuotteen pikatoimitus valitaan jo ostoskorissa.

Toimituskulut

Toimituskulut riippuvat valitusta toimitustavasta sekä tilattujen tuotteiden määrästä. 

Perustoimitustapojen toimituskulut näytetään kassalla toimitustavan valinnan jälkeen. Pikatoimituskulu näytetään ostoskorissa heti pikatoimituksen valinnan jälkeen.

Kun toimitamme tuotteet osatoimituksena, veloitamme verkkokauppatilauksella vahvistetut toimituskulut kaksinkertaisena. Korjaamme lopullisen toimituskulun tässä tapauksessa vasta myyntilaskullemme, sillä verkkokauppa ei pysty käsittelemään osatoimituskuluja.

Kassalla näytettävät toimituskulut eivät ole voimassa, kun toimitusosoite sijaitsee erikoisalueella. Erikoisalueiden postinumerot alkavat jollain seuraavista: 216, 217, 221, 222-227, 228-229, 233, 259, 956-959, 972-975 tai 982-999. Erikoisalueiden tilauksille laskemme toimituskulut tapauskohtaisesti ja teemme niistä asiakkaalle tarjouksen.

Mikäli rahdinviejä veloittaa meiltä vastaanottajasta johtuvia lisäkuluja, veloitamme ne asiakkaalta jälkikäteen samansuuruisina. Seuraavassa esimerkkejä tapauksista, joista koituu lisäkuluja: Epäonnistunut jakelu, epäonnistuneesta jakelusta johtuva varastointi rahtarin terminaalissa, jakelu katutason ala- tai yläpuolelle, sovitusta toimitustavasta poikkeava asiakkaan pyynnöstä aikataulutettu jakelu ja sovitusta toimitustavasta poikkeava asiakkaan pyynnöstä tapahtunut jakelu kotiosoitteeseen.

Toimitusvahvistus

Lähetämme asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen toimitusvahvistuksen, kun tilatut tuotteet lähtevät varastoltamme toimitukseen tai kun ne ovat noudettavissa.

Tehdastilaustuotteiden pikatoimituksista lähetämme toimitusvahvistuksen, kun valmistaja on vahvistanut meille toimitusaikataulun.

Toimitusehdot

Postipakettitoimitukset hoitaa Posti Oyj ja niiden osalta noudatetaan kulloinkin voimassa olevia Postin toimitusehtoja.

Rahtitoimitukset ja toimitukset kotiosoitteeseen hoitaa valitsemamme rahdinviejä ja niissä noudatamme Finnterms 2011 toimitusehtoa DDU (asiakkaan ilmoittama toimitusosoite). 

Pikatoimitukset hoitaa valitsemamme rahdinviejä ja niissä noudatamme Incoterms toimitusehtoa DAP (asiakkaan ilmoittama toimitusosoite).

Huomautukset toimituksen vastaanottohetkellä tai sen jälkeen havaitusta kuljetusvauriosta on tehtävä meille viiden päivän kuluessa toimituksen vastaanottamisesta.

Jos asiakas on pyytänyt ohjaamaan rahtikulut omalle Postin tai DB Schenkerin rahtisopimukselleen, toimitusehto on Finnterms 2001 FCA (varastomme Porvoossa).

Noudoissa toimitusehtona on Finnterms 2001 NOL (noutopaikka).

Tilauksen peruuttaminen

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilauksensa veloituksetta, kunnes olemme vahvistaneet tilauksen. Tilausvahvistuksen jälkeen tehdystä peruuttamisesta asiakkaalle aiheutuu vahingonkorvausvelvollisuus. 

Tilauksen peruuttaminen on tehtävä asiakaspalveluumme kirjallisesti (esim. sähköpostitse) viimeistään seitsemän vuorokauden kuluttua myyntilaskumme päiväyksestä.

Jos peruuttaminen tapahtuu ennen kuin tuote on ehditty luovuttaa toimitettavaksi, veloitamme vahingonkorvauksena sopimuksen rikkomisesta 30,00 eur. Lisäksi, jos peruuttaminen koskee tehdastilaustuotetta, veloitamme lisävahingonkorvauksena 70% tuotteen hinnasta. Tehdastilaustuotteella tarkoitetaan tuotetta, jota meillä ei tilaushetkellä ollut varastossamme eli jonka saatavuudeksi verkkokauppa näytti "Tilaustuote" tai joka asiakkaan kanssa sovittiin hankittavaksi verkkokaupan tuotevalikoiman ulkopuolelta.

Jos peruuttamisen kohteena oleva tuote oli jo ehditty luovuttaa toimitettavaksi ennen peruuttamista, yllä mainittujen kulujen lisäksi asiakkaalle koituu kuluja tuotteen palauttamisesta ja mahdollisesta myyntiarvon alenemisesta.

Jos asiakas peruuttaa tilauksensa ilmoittamamme hinnanmuutoksen vuoksi, ei asiakkaalle kuitenkaan synny vahingonkorvausvelvollisuutta. 

Tuotepalautukset

Toimitetun tuotteen palauttaminen on mahdollista vain, jos asiakas on peruuttanut tilauksensa asianmukaisesti (kts. kohta "Tilauksen peruuttaminen").

Asiakas vastaa palautuskuluista. 

Palautuksista on aina sovittava etukäteen asiakaspalvelumme kanssa. Emme ota vastaan tuotepalautuksia, joista ei ole sovittu.

Jos palautettava tuote on asiakkaan mukaan myyntikelpoinen (=tuotteen primääripakkaus on ehjä ja avaamaton eikä siinä ole asiakkaan tekemiä merkintöjä tai aiheuttamia jälkiä) ja meidän on kohtuullisella työpanoksella löydettävissä sille uusi asiakas, teemme asiakkaalle ehdollisen tarjouksen tuotehinnan hyvityksestä.

Jos asiakas hyväksyy tarjouksen, annamme ohjeet tuotteen palautusta varten.

Kemikaalit on pääsääntöisesti luokiteltu kuljetuksessa vaarallisiksi aineiksi ja niitä koskevat kuljetusmääräyksissä kuvatut erityiset pakkaus-, merkintä- ja dokumentointivaatimukset. Määräysten noudattamisesta vastaa lähettäjä (asiakas).

Jos palautettu tuote osoittautuu myyntikelvottomaksi, emme myönnä asiakkaalle hyvitystä.

Reklamaatiot

Reklamaatiosta (tuotetta koskevasta valituksesta) tulee ilmetä reklamoitavan tuotteen tuote- ja eränumerot, kuvaus havaitusta virheestä ja asiakkaan kontaktihenkilön nimi sekä yhteystiedot. 

LIsäksi, jos reklamaatio koskee näkyvää tuotevirhettä, tulee mukaan liittää myös valokuvia, joiden avulla tuotteen tunnistaminen onnistuu ja joissa tuotevirhe näkyy. Jos reklamaatio koskee kemikaalia, tulee mukaan liittää myös kyseisen tuotepakkauksen originaalietiketistä otettuja valokuvia, joissa näkyy tuotekoodi, eränumero sekä QR-koodi. 

Reklamaatio tulee toimittaa asiakaspalveluumme sähköpostitse mahdollisimman pian tuotevirheen havaitsemisesta. Käsittelemme reklamaatiot mahdollisimman nopeasti. Reklamaatioiden käsittelyyn liittyy seuraavia rajoituksia:

-otamme käsittelyyn vain omilta asiakkailtamme saapuneet reklamaatiot

-kemikaaleihin liittyvissä reklamaatioissa tuotepakkaukseen merkitty käyttöaika ei saa olla ylittynyt ja tuotteen varastoinnin on täytynyt olla jatkuvasti käyttöturvallisuustiedotteen ohjeiden mukaista

Selvässä virhetapauksessa toimitamme asiakkaalle korvaavan tuotteen veloituksetta. Jos korvaavan tuotteen toimitus ei jostain syystä ole mahdollista, hyvitämme asiakkaalle tuotehinnan toimituskuluineen. Muista virheellisestä tuotteesta asiakkaalle mahdollisesti aiheutuneista vahingoista emme vastaa.

Epäselvässä virhetapauksessa tuote toimitetaan tutkittavaksi valmistajalle tai ulkopuoliselle, riippumattomalle taholle. Päätös tutkimuspaikasta tehdään tapauskohtaisesti ja yhdessä asiakkaan kanssa. Päätös tuotteen virheellisyydestä/virheettömyydestä tehdään vertaamalla tutkimustulosta tuotteen tekniseen spesifikaatioon. Jos tuote osoittautuu virheelliseksi, vastaamme tutkimukseen liittyvistä kustannuksista ja toimitamme asiakkaalle korvaavan tuotteen veloituksetta. Jos korvaavan tuotteen toimitus ei jostain syystä ole mahdollista, hyvitämme asiakkaalle alkuperäisen tuotehinnan toimituskuluineen. Jos tuote osoittautuu virheettömäksi (tuotespesifikaation mukaiseksi), tutkimukseen liittyvistä kustannuksista vastaa asiakas.

Kauppasopimuksen purkaminen

Kummallakin osapuolella on oikeus purkaa yksittäistä tilausta koskeva sopimus välittömästi, mikäli toinen osapuoli olennaisesti rikkoo näitä ehtoja. Purkaminen on tehtävä kirjallisesti (esim. sähköpostitse).

Olennaisena sopimusrikkomuksena pidetään esimerkiksi sitä, että asiakas ei maksa ennakkolaskua eräpäivään mennessä. 

Sopimuksiin sovelletaan Suomen lakia. Jos sopimuksesta aiheutuvia erimielisyyksiä ei saada sovittua keskenään neuvottelemalla, ratkaistaan riita Porvoon käräjäoikeudessa.

Selaa tuoteryhmiä

Ostoskorisi on tyhjä

Suodata

Toimitusehdot

Soveltamisalue

Nämä kauppa- ja toimitusehdot ovat voimassa 1.12.2024 alkaen ja niitä sovelletaan Cheminent Oy:lle tehtyihin tilauksiin.

Otamme tilauksia vastaan vain Suomessa toimivilta yrityksiltä ja yhteisöiltä (y-tunnus). Emme käsittele tilauksia yksityishenkilöiltä (kuluttajilta).

Emme toimita kemikaaleja lääkkeelliseen käyttöön. Hyväksymällä nämä toimitusehdot asiakas vakuuttaa samalla, että ei käytä tilaamiaan kemikaaleja Lääkelaissa 395/1987 tarkoitettuun lääkkeelliseen käyttöön.

Asiakaspalvelu

Cheminent Oy
Laaksonpohjantie 16
06650 Hamari

019 5755267
info@cheminent.fi
www.cheminent.fi
1856860-6

Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin 8-16.  Poikkeusajoista ilmoitamme verkkokauppamme etusivulla.

Tilaaminen ja tilausvahvistus

Verkkokauppatilauksen tekeminen edellyttää rekisteröitymistä asiakkaaksi verkkokauppaamme. Rekisteröityminen tapahtuu verkkokaupan etusivilta kohdasta Kirjaudu  sisään - Luo tunnus. Rekisteröidyttyään asiakas saa tunnukset, joilla pääsee jatkossa  kirjautumaan kauppaan. Kirjauduttuaan hän voi tehdä tilauksia, katsella tilaushistoriaansa ja muuttaa omia tietojaan. 

Tilaaminen tapahtuu vaiheittain. Ensin asiakas poimii haluamansa tuotteet ostoskoriin ja valitsee ostoskorissa "Tilaa tuotteet",  minkä jälkeen määrittelee kassalla toimitusosoitteen ja valitsee laskutustavan. Hyväksyttyään kassalla toimitusehtomme ja valittuaan "Tilaa" tilaus rekisteröityy verkkokauppaamme ja asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen lähtee järjestelmästämme automaattinen ilmoitusviesti uudesta tilauksesta. 

Kun asiakaspalvelumme on käsitellyt tilauksen, lähetämme asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen kumpaakin osapuolta sitovan tilausvahvistuksen.

Asiakas voi tehdä tilauksen myös toimittamalla asiakaspalveluumme sähköpostitse verkkokauppatilausta vastaavat tiedot:

-yrityksen tai yhteisön nimi, y-tunnus ja virallinen osoite

-yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite

-tilattujen tuotteiden tiedot

-toimitusosoite (katuosoite)

-toive toimitustavasta

-laskutuskanava (verkkolaskutus, sähköpostilaskutus tai paperilaskutus) ja sitä vastaava laskutusosoite

Hinnat

Ilmoittamamme hinnat ovat arvonlisäverottomia (alv0%).

Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin. Jos hinta muuttuu asiakkaan tekemän tilauksen jälkeen, informoimme asiakasta  mahdollisimman pian ja viimeistään ennen tuotteen toimittamista. Jos asiakas ei hyväksy uutta hintaa, pidätämme oikeuden peruuttaa tilaus tai sen osa.

Maksuehdot

Maksuehto on 14 pv netto ellei asiakkaan kanssa ole muuta sovittu. Vain laskutusmyynti - ei käteiskauppaa.

Jos asiakkaan luottotiedot eivät ole kunnossa tai emme pysty riittävän luotettavasti arvioimaan tämän luottokelpoisuutta, toimitamme varastotuotteet ja tilaamme tilaustuotteet toimittajiltamme vain ennakkomaksua vastaan.

Toimitamme asiakkaalle laskun tilausvahvistuksessa ilmoitettua laskutustapaa käyttäen.

Laskumme eräännyttyä lähetämme asiakkaalle maksumuistutuksen. Jos emme saa maksua 7 päivän kuluessa muistutuksen lähetyspäivämäärästä, siirrämme saatavamme perintään ilman eri ilmoitusta. Perinnästä aiheutuu asiakkaalle lisäkuluja (mm. viivästyskorot, perintäkulut). Perintään siirrettyyn laskuun liittyvät kyselyt ja yhteydenotot asiakkaan on tehtävä suoraan perintäyhtiölle (Ropo Capital, https://www.ropocapital.fi/fi/asiakaspalvelu/).

Tilatut tuotteet ovat Cheminent Oy:n omaisuutta, kunnes kauppahinta on kokonaan maksettu.

Tuotteiden toimitus

Toimitusaika

Tuotteiden toimitusajat ilmoitetaan verkkokauppamme hakutulos- ja tuotesivuilla. 

Toimitusaikoihin vaikuttavista poikkeusajoista ilmoitamme verkkokauppamme etusivulla.

Tehdastilaustuotteille ilmoitettu pikatoimitusaika on voimassa vain, kun tuotetta löytyy valmistajalta (Scharlab) Barcelonasta heti varastosta (varastotilanteen asiakas voi tarkistaa tuotesivun "Valmistaja www"-linkin kautta). Kansalliset vapaapäivät Espanjassa pidentävät pikatoimitusaikaa vastaavasti.

Toimitusaika lasketaan tilausvahvistuksen päivämäärästä lukien. Ennakkolaskutustapauksissa toimitusaika lasketaan maksun vastaanottamisesta lukien.

Ilmoittamamme toimitusajat ovat aina arvioita. Emme vastaa toimituksen viivästymisestä asiakkaalle aiheutuvista välittömistä emmekä välillisistä vahingoista.

Toimitustavat

Perustoimitustapojamme ovat nouto Porvoosta, toimitus postipakettina sekä rahtitoimitukset - alla tarkemmat kuvaukset.

-Nouto Porvoosta. Noutoajankohdasta on sovittava asiakaspalvelumme kanssa vähintään 1 arkipäivää etukäteen. Nouto on mahdollista myös iltaisin ja viikonloppuisin. Annamme nouto-ohjeet, kun noutoajasta on sovittu. 

-Toimitus postipakettina. Asiakas noutaa postin toimipisteestä. Tämä toimitustapa on mahdollinen vain tuotteille, joita ei luokitella kuljetuksessa vaaralliseksi.

-Toimitus rahtina yritysosoitteeseen. Sisältää jakelun katutasoon. Rahtari ei ilmoita jakoaikaa etukäteen. Jonkun on oltava paikalla arkisin klo 8-16 vastaanottamassa lähetys.

-Toimitus rahtina yritysosoitteeseen  (soitto ennen toimitusta). Sisältää jakelun katutasoon. Rahtari soittaa ennen saapumistaan (ei sisällä jakoajasta sopimista asiakkaan toiveen mukaisesti). Jonkun on oltava paikalla arkisin klo 8-16 vastaanottamassa lähetys.

-Toimitus rahtina kotiosoitteeseen sovittuna aikana. Lähetys toimitetaan kotiosoitteeseen. Rahtari soittaa etukäteen ja sopii jakoajan suoraan asiakkaan kanssa.

Saatavilla olevat perustoimitustavat riippuvat ostoskoriin valituista tuotteista ja ne näytetään kassalla. 

Toimitamme oletuksena kaikki tilauksen tuotteet kerralla yhtenä toimituksena. Jos asiakas on erikseen pyytänyt osatoimitusta, toimitamme tuotteet kahdessa erässä - varastotuotteet heti ja tehdastilaustuotteet myöhemmin (lisäveloitus).

Perustoimitustapojen lisäksi pystymme toimittamaan suuren osan tehdastilaustuotteista (myös kemikaaleista) pikatoimituksena valmistajalta (Scharlab) suoraan asiakkaan ovelle. Perustoimitustavoista poiketen tuotteen pikatoimitus valitaan jo ostoskorissa.

Toimituskulut

Toimituskulut riippuvat valitusta toimitustavasta sekä tilattujen tuotteiden määrästä. 

Perustoimitustapojen toimituskulut näytetään kassalla toimitustavan valinnan jälkeen. Pikatoimituskulu näytetään ostoskorissa heti pikatoimituksen valinnan jälkeen.

Kun toimitamme tuotteet osatoimituksena, veloitamme verkkokauppatilauksella vahvistetut toimituskulut kaksinkertaisena. Korjaamme lopullisen toimituskulun tässä tapauksessa vasta myyntilaskullemme, sillä verkkokauppa ei pysty käsittelemään osatoimituskuluja.

Kassalla näytettävät toimituskulut eivät ole voimassa, kun toimitusosoite sijaitsee erikoisalueella. Erikoisalueiden postinumerot alkavat jollain seuraavista: 216, 217, 221, 222-227, 228-229, 233, 259, 956-959, 972-975 tai 982-999. Erikoisalueiden tilauksille laskemme toimituskulut tapauskohtaisesti ja teemme niistä asiakkaalle tarjouksen.

Mikäli rahdinviejä veloittaa meiltä vastaanottajasta johtuvia lisäkuluja, veloitamme ne asiakkaalta jälkikäteen samansuuruisina. Seuraavassa esimerkkejä tapauksista, joista koituu lisäkuluja: Epäonnistunut jakelu, epäonnistuneesta jakelusta johtuva varastointi rahtarin terminaalissa, jakelu katutason ala- tai yläpuolelle, sovitusta toimitustavasta poikkeava asiakkaan pyynnöstä aikataulutettu jakelu ja sovitusta toimitustavasta poikkeava asiakkaan pyynnöstä tapahtunut jakelu kotiosoitteeseen.

Toimitusvahvistus

Lähetämme asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen toimitusvahvistuksen, kun tilatut tuotteet lähtevät varastoltamme toimitukseen tai kun ne ovat noudettavissa.

Tehdastilaustuotteiden pikatoimituksista lähetämme toimitusvahvistuksen, kun valmistaja on vahvistanut meille toimitusaikataulun.

Toimitusehdot

Postipakettitoimitukset hoitaa Posti Oyj ja niiden osalta noudatetaan kulloinkin voimassa olevia Postin toimitusehtoja.

Rahtitoimitukset ja toimitukset kotiosoitteeseen hoitaa valitsemamme rahdinviejä ja niissä noudatamme Finnterms 2011 toimitusehtoa DDU (asiakkaan ilmoittama toimitusosoite). 

Pikatoimitukset hoitaa valitsemamme rahdinviejä ja niissä noudatamme Incoterms toimitusehtoa DAP (asiakkaan ilmoittama toimitusosoite).

Huomautukset toimituksen vastaanottohetkellä tai sen jälkeen havaitusta kuljetusvauriosta on tehtävä meille viiden päivän kuluessa toimituksen vastaanottamisesta.

Jos asiakas on pyytänyt ohjaamaan rahtikulut omalle Postin tai DB Schenkerin rahtisopimukselleen, toimitusehto on Finnterms 2001 FCA (varastomme Porvoossa).

Noudoissa toimitusehtona on Finnterms 2001 NOL (noutopaikka).

Tilauksen peruuttaminen

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilauksensa veloituksetta, kunnes olemme vahvistaneet tilauksen. Tilausvahvistuksen jälkeen tehdystä peruuttamisesta asiakkaalle aiheutuu vahingonkorvausvelvollisuus. 

Tilauksen peruuttaminen on tehtävä asiakaspalveluumme kirjallisesti (esim. sähköpostitse) viimeistään seitsemän vuorokauden kuluttua myyntilaskumme päiväyksestä.

Jos peruuttaminen tapahtuu ennen kuin tuote on ehditty luovuttaa toimitettavaksi, veloitamme vahingonkorvauksena sopimuksen rikkomisesta 30,00 eur. Lisäksi, jos peruuttaminen koskee tehdastilaustuotetta, veloitamme lisävahingonkorvauksena 70% tuotteen hinnasta. Tehdastilaustuotteella tarkoitetaan tuotetta, jota meillä ei tilaushetkellä ollut varastossamme eli jonka saatavuudeksi verkkokauppa näytti "Tilaustuote" tai joka asiakkaan kanssa sovittiin hankittavaksi verkkokaupan tuotevalikoiman ulkopuolelta.

Jos peruuttamisen kohteena oleva tuote oli jo ehditty luovuttaa toimitettavaksi ennen peruuttamista, yllä mainittujen kulujen lisäksi asiakkaalle koituu kuluja tuotteen palauttamisesta ja mahdollisesta myyntiarvon alenemisesta.

Jos asiakas peruuttaa tilauksensa ilmoittamamme hinnanmuutoksen vuoksi, ei asiakkaalle kuitenkaan synny vahingonkorvausvelvollisuutta. 

Tuotepalautukset

Toimitetun tuotteen palauttaminen on mahdollista vain, jos asiakas on peruuttanut tilauksensa asianmukaisesti (kts. kohta "Tilauksen peruuttaminen").

Asiakas vastaa palautuskuluista. 

Palautuksista on aina sovittava etukäteen asiakaspalvelumme kanssa. Emme ota vastaan tuotepalautuksia, joista ei ole sovittu.

Jos palautettava tuote on asiakkaan mukaan myyntikelpoinen (=tuotteen primääripakkaus on ehjä ja avaamaton eikä siinä ole asiakkaan tekemiä merkintöjä tai aiheuttamia jälkiä) ja meidän on kohtuullisella työpanoksella löydettävissä sille uusi asiakas, teemme asiakkaalle ehdollisen tarjouksen tuotehinnan hyvityksestä.

Jos asiakas hyväksyy tarjouksen, annamme ohjeet tuotteen palautusta varten.

Kemikaalit on pääsääntöisesti luokiteltu kuljetuksessa vaarallisiksi aineiksi ja niitä koskevat kuljetusmääräyksissä kuvatut erityiset pakkaus-, merkintä- ja dokumentointivaatimukset. Määräysten noudattamisesta vastaa lähettäjä (asiakas).

Jos palautettu tuote osoittautuu myyntikelvottomaksi, emme myönnä asiakkaalle hyvitystä.

Reklamaatiot

Reklamaatiosta (tuotetta koskevasta valituksesta) tulee ilmetä reklamoitavan tuotteen tuote- ja eränumerot, kuvaus havaitusta virheestä ja asiakkaan kontaktihenkilön nimi sekä yhteystiedot. 

LIsäksi, jos reklamaatio koskee näkyvää tuotevirhettä, tulee mukaan liittää myös valokuvia, joiden avulla tuotteen tunnistaminen onnistuu ja joissa tuotevirhe näkyy. Jos reklamaatio koskee kemikaalia, tulee mukaan liittää myös kyseisen tuotepakkauksen originaalietiketistä otettuja valokuvia, joissa näkyy tuotekoodi, eränumero sekä QR-koodi. 

Reklamaatio tulee toimittaa asiakaspalveluumme sähköpostitse mahdollisimman pian tuotevirheen havaitsemisesta. Käsittelemme reklamaatiot mahdollisimman nopeasti. Reklamaatioiden käsittelyyn liittyy seuraavia rajoituksia:

-otamme käsittelyyn vain omilta asiakkailtamme saapuneet reklamaatiot

-kemikaaleihin liittyvissä reklamaatioissa tuotepakkaukseen merkitty käyttöaika ei saa olla ylittynyt ja tuotteen varastoinnin on täytynyt olla jatkuvasti käyttöturvallisuustiedotteen ohjeiden mukaista

Selvässä virhetapauksessa toimitamme asiakkaalle korvaavan tuotteen veloituksetta. Jos korvaavan tuotteen toimitus ei jostain syystä ole mahdollista, hyvitämme asiakkaalle tuotehinnan toimituskuluineen. Muista virheellisestä tuotteesta asiakkaalle mahdollisesti aiheutuneista vahingoista emme vastaa.

Epäselvässä virhetapauksessa tuote toimitetaan tutkittavaksi valmistajalle tai ulkopuoliselle, riippumattomalle taholle. Päätös tutkimuspaikasta tehdään tapauskohtaisesti ja yhdessä asiakkaan kanssa. Päätös tuotteen virheellisyydestä/virheettömyydestä tehdään vertaamalla tutkimustulosta tuotteen tekniseen spesifikaatioon. Jos tuote osoittautuu virheelliseksi, vastaamme tutkimukseen liittyvistä kustannuksista ja toimitamme asiakkaalle korvaavan tuotteen veloituksetta. Jos korvaavan tuotteen toimitus ei jostain syystä ole mahdollista, hyvitämme asiakkaalle alkuperäisen tuotehinnan toimituskuluineen. Jos tuote osoittautuu virheettömäksi (tuotespesifikaation mukaiseksi), tutkimukseen liittyvistä kustannuksista vastaa asiakas.

Kauppasopimuksen purkaminen

Kummallakin osapuolella on oikeus purkaa yksittäistä tilausta koskeva sopimus välittömästi, mikäli toinen osapuoli olennaisesti rikkoo näitä ehtoja. Purkaminen on tehtävä kirjallisesti (esim. sähköpostitse).

Olennaisena sopimusrikkomuksena pidetään esimerkiksi sitä, että asiakas ei maksa ennakkolaskua eräpäivään mennessä. 

Sopimuksiin sovelletaan Suomen lakia. Jos sopimuksesta aiheutuvia erimielisyyksiä ei saada sovittua keskenään neuvottelemalla, ratkaistaan riita Porvoon käräjäoikeudessa.

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit