Soveltamisalue

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 13.5.2022 alkaen ja niitä sovelletaan Cheminent Oy:n solmimiin kauppasopimuksiin, jotka koskevat fyysisten tuotteiden toimittamista asiakkaille.

Asiakkaalla tarkoitetaan aktiivista Suomessa toimivaa y-tunnuksellista yritystä/yhteisöä.

Emme toimita tuotteita yksityishenkilöille (kuluttaja-asiakkaille) emmekä Suomen rajojen ulkopuolelle.

Asiakaspalvelu

Cheminent Oy
Laaksonpohjantie 16
06650 Hamari

019 5755267
info@cheminent.fi
www.cheminent.fi
1856860-6

Olemme avoinna arkisin 8-16. 

Poikkeusajoista ilmoitamme verkkokauppamme etusivulla.

Tilaaminen ja tilausvahvistus

Verkkokauppatilauksen tekeminen edellyttää rekisteröitymistä verkkokauppamme asiakkaaksi sekä kulloinkin voimassa olevien toimitusehtojemme hyväksymistä.

Asiakas tekee sitovan tilauksen verkkokaupassamme tai toimittamalla sähköpostitse asiakaspalveluumme verkkokauppatilausta vastaavat tiedot:

-yrityksen tai yhteisön nimi, y-tunnus ja virallinen osoite

-yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite

-tilattujen tuotteiden tuotenumerot ja määrät

-toimitusosoite (katuosoite)

-toimitustapa

-laskutuskanava (verkkolaskutus, sähköpostilaskutus tai paperilaskutus) ja sitä vastaava laskutusosoite

Kun verkkokauppatilaus on rekisteröitynyt kauppajärjestelmäämme, asiakkaalle lähtee asiasta automaattinen sähköposti-ilmoitus.

Kun asiakaspalvelumme on käsitellyt tilauksen, lähetämme asiakkaalle tilausvahvistuksen sähköpostitse.

Hinnat

Noudatamme tilaushetkellä verkkokaupassamme voimassa olevia hintoja ellei asiakkaan kanssa ole erikseen muuta sovittu. Varaamme kuitenkin oikeuden yksipuolisesti peruuttaa asiakkaan tekemän tilauksen, jos tilausta käsitellessämme huomaamme oleellisen virheen verkkokaupassa tilaushetkellä ilmoitetussa tuotehinnassa.

Verkkokaupassamme ilmoitetut hinnat ovat euromääräisiä ja arvonlisäverottomia.

Maksuehdot

Vain laskutusmyynti - ei käteiskauppaa.

Maksuehto on 14 pv netto ellei asiakkaan kanssa ole muuta sovittu.

Jos asiakkaan luottotiedot eivät ole kunnossa tai emme pysty riittävän luotettavasti arvioimaan tämän luottokelpoisuutta, toimitamme varastotuotteet ja tilaamme tilaustuotteet toimittajiltamme vain ennakkomaksua vastaan.

Lähetämme asiakkaalle laskun tilausvahvistuksessa ilmoitettua laskutuskanavaa käyttäen.

Laskumme eräännyttyä lähetämme asiakkaalle maksumuistutuksen. Jos emme saa maksua 14 päivän kuluessa muistutuksen lähetyspäivämäärästä, siirrämme saatavamme perintään ilman eri ilmoitusta. Perinnästä aiheutuu asiakkaalle lisäkuluja (mm. viivästyskorot, perintäkulut). Perintään siirrettyyn laskuun liittyvät kyselyt ja yhteydenotot asiakkaan on tehtävä suoraan perintäyhtiölle (Ropo Capital, https://www.ropocapital.fi/fi/asiakaspalvelu/).

Tilatut tuotteet ovat Cheminent Oy:n omaisuutta, kunnes kauppahinta on kokonaan maksettu.

Tuotteiden toimitus

Toimitusaika

Tuotteiden toimitusajat ilmoitetaan verkkokauppamme hakutulos- ja tuotesivuilla.

Toimitusaikoihin vaikuttavista poikkeusajoista ilmoitamme verkkokauppamme etusivulla.

Varastotuotteiden toimitusaika on tyypillisesti 2-5 työpäivää tilausvahvistuksen päivämäärästä lukien. Rahtilähetykset toimitetaan suurimmissa kaupungeissa sijaitseviin toimitusosoitteisiin yleensä jo noutoa seuraavana päivänä.

Pikatoimitustuotteille toimitusaika on tyypillisesti 1-4 työpäivää tilausvahvistuksen päivämäärästä lukien. Ilmoitettu pikatoimitusaika on voimassa vain, kun tuotetta löytyy valmistajalta Barcelonasta heti varastosta (varastotilanteen asiakas voi tarkistaa tuotesivun "Valmistaja www"-linkin kautta).

Ennakkolaskutustapauksissa toimitusaika lasketaan maksun vastaanottamisesta lukien.

Ilmoittamamme toimitusajat ovat aina arvioita. Emme vastaa toimituksen viivästystymisestä asiakkaalle aiheutuvista välittömistä emmekä välillisistä vahingoista.

Toimitusvahvistus

Lähetämme asiakkaalle sähköpostitse toimitusvahvistuksen, kun tilatut tuotteet lähtevät varastoltamme toimitukseen.

Pikatoimituksista lähetämme asiakkaalle sähköpostitse toimitusvahvistuksen, kun valmistaja on vahvistanut meille toimitusaikataulun.

Toimitustavat

-Nouto Porvoosta. Noutoajankohdasta on sovittava asiakaspalvelumme kanssa vähintään 1 arkipäivää etukäteen. Nouto on mahdollista myös iltaisin ja viikonloppuisin. Annamme nouto-ohjeet, kun noutoajasta on sovittu. 

-Toimitus postipakettina. Asiakas noutaa postin toimipisteestä. Tämä toimitustapa on mahdollinen vain tuotteille, joita ei luokitella kuljetuksessa vaaralliseksi. Tuotteen kuljetustiedot ilmoitetaa tuotesivulla kohdassa "Kuljetustiedot".

-Toimitus rahtina yritysosoitteeseen. Sisältää jakelun katutasoon. Rahtari ei ilmoita jakoaikaa etukäteen. Jonkun on oltava paikalla arkisin klo 8-16 vastaanottamassa lähetys.

-Toimitus rahtina yritysosoitteeseen  (soitto ennen toimitusta). Sisältää jakelun katutasoon. Rahtari soittaa ennen saapumistaan (ei sisällä jakoajasta sopimista asiakkaan toiveen mukaisesti). Jonkun on oltava paikalla arkisin klo 8-16 vastaanottamassa lähetys.

-Toimitus rahtina yritysosoitteeseen (sovittu toimitusaika). Sisältää jakelun katutasoon. Rahtari soittaa etukäteen ja sovitte jakoajan keskenänne.

-Toimitus rahtina kotiosoitteeseen. Lähetys toimitetaan kotiosoitteeseen. Rahtari soittaa etukäteen ja sovitte jakoajan keskenänne.

-Pikatoimitus. Tuote toimitetaan valmistajan varastosta Barcelonasta kuriiripalveluna suoraan asiakkaalle. Kun pikatoimitus on mahdollista, siitä ilmoitetaan verkkokaupan tuotesivulla. Pikatoimituksen tulee olla mahdollista kaikille ostoskorin tuotteille, jotta koko tilaus olisi mahdollista toimittaa pikatoimituksena.

-Osatoimitus. Oletuksena toimitamme kaikki tilauksen tuotteet kerralla. Jos asiakas on tilannut osatoimituksen, toimitamme tuotteet sitä mukaa kun ne ovat toimitettavissa. Veloitamme jokaisesta osatoimituskerrasta asiakkaan tilaaman toimitustavan mukaisen toimituskulun.

Kaikki toimitustavat eivät ole mahdollisia kaikille tuotteille. Kassalla asiakkaalle näytetään ne toimitustavat, jotka ovat mahdollisia kaikille ostoskoriin poimituille tuotteille (poislukien pikatoimitustuotteet).

Toimituskulut

Toimituskulut näytetään ostoskorissa/kassalla ja ne riippuvat valitusta toimitustavasta sekä tilattujen tuotteiden massoista/tilavuuksista.

Kassalla näytettävät toimituskulut eivät ole voimassa, kun toimitusosoite sijaitsee erikoisalueella. Erikoisalueiden postinumerot alkavat jollain seuraavista: 216, 217, 221, 222-227, 228-229, 233, 259, 956-959, 972-975 tai 982-999. Erikoisalueiden tilauksille laskemme toimituskulut tapauskohtaisesti ja teemme niistä asiakkaalle tarjouksen.

Mikäli rahdinviejä veloittaa meiltä vastaanottajasta johtuvia lisäkuluja, veloitamme ne asiakkaalta jälkikäteen samansuuruisina. Alla esimerkkejä tapauksista, joista koituu lisäkuluja.

-epäonnistunut jakelu (veloitus noin 15 eur/kerta)

-epäonnistuneesta jakelusta johtuva varastointi rahtarin terminaalissa (veloitus noin 15 eur/vrk)

-jakelu katutason ala- tai yläpuolelle (veloitus noin 28 eur/jakelu)

-sovitusta toimitustavasta poikkeava asiakkaan pyynnöstä aikataulutettu jakelu (veloitus noin 30 eur/jakelu)

-sovitusta toimitustavasta poikkeava asiakkaan pyynnöstä tapahtunut jakelu kotiosoitteeseen (veloitus noin 27 eur/jakelu)

Toimitusehdot

Postipakettitoimitukset hoitaa Posti Oyj ja niiden osalta noudatetaan kulloinkin voimassa olevia Postin toimitusehtoja.

Rahtitoimitukset ja toimitukset kotiosoitteeseen hoitaa valitsemamme rahdinviejä ja niissä noudatamme Finnterms 2011 toimitusehtoa DDU (asiakkaan ilmoittama toimitusosoite). 

Pikatoimitukset hoitaa valitsemamme rahdinviejä ja niissä noudatamme Incoterms toimitusehtoa DAP (asiakkaan ilmoittama toimitusosoite).

Huomautukset toimituksen vastaanottohetkellä tai sen jälkeen havaitusta kuljetusvauriosta on tehtävä meille viiden päivän kuluessa toimituksen vastaanottamisesta.

Jos asiakas on pyytänyt ohjaamaan rahtikulut omalle Postin tai DB Schenkerin rahtisopimukselleen, toimitusehto on Finnterms 2001 FCA (varastomme Porvoossa).

Noudoissa toimitusehtona on Finnterms 2001 NOL (noutopaikka).

Tilauksen peruuttaminen

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilauksensa veloituksetta siihen saakka, kunnes olemme vahvistaneet tilauksen. Tilausvahvistuksen jälkeen tehdystä peruuttamisesta asiakkaalle syntyy vahingonkorvausvelvollisuus. 

Tilauksen peruuttaminen on tehtävä asiakaspalveluumme kirjallisesti (esim. sähköpostitse) viimeistään seitsemän vuorokauden kuluttua myyntilaskumme päiväyksestä.

Jos peruuttaminen tapahtuu ennen kuin tuote on ehditty luovuttaa toimitettavaksi, veloitamme vahingonkorvauksena kauppasopimuksen rikkomisesta 28,00 eur. Lisäksi, jos peruuttaminen koskee tilaustuotetta, veloitamme lisävahingonkorvauksena 80% tilaustuotteen kauppahinnasta. Tilaustuotteella tarkoitetaan tuotetta, jota meillä ei tilaushetkellä ollut varastossamme eli jonka saatavuudeksi verkkokauppa näytti "Tilaustuote" tai joka asiakkaan kanssa sovittiin hankittavaksi verkkokaupan tuotevalikoiman ulkopuolelta.

Jos peruuttamisen kohteena oleva tuote oli jo ehditty luovuttaa toimitettavaksi ennen peruuttamista, yllä mainittujen kulujen lisäksi asiakkaalle koituu kuluja tuotteen palauttamisesta ja mahdollisesta myyntiarvon alenemisesta.

Tuotepalautukset

Toimitetun tuotteen palauttaminen on mahdollista vain, jos asiakas on peruuttanut tilauksensa asianmukaisesti (kts. kohta "Tilauksen peruuttaminen").

Palautustapauksissa asiakas vastaa palautuskuluista. 

Palautuksista on aina sovittava etukäteen asiakaspalvelumme kanssa. Emme ota vastaan tuotepalautuksia, joista ei ole sovittu.

Jos palautettava tuote on asiakkaan mukaan myyntikelpoinen (=tuotteen primääripakkaus on ehjä ja avaamaton eikä siinä ole asiakkaan tekemiä merkintöjä tai aiheuttamia jälkiä) ja meidän on kohtuullisella työpanoksella löydettävissä sille uusi asiakas, teemme asiakkaalle ehdollisen tarjouksen tuotehinnan hyvityksestä.

Jos asiakas hyväksyy tarjouksen, annamme ohjeet tuotteen palautusta varten.

Kemikaalit on pääsääntöisesti luokiteltu kuljetuksessa vaarallisiksi aineiksi ja niitä koskevat kuljetusmääräyksissä kuvatut erityiset pakkaus-, merkintä- ja dokumentointivaatimukset. Määräysten noudattamisesta vastaa lähettäjä.

Jos palautettu tuote osoittautuu myyntikelvottomaksi, emme myönnä asiakkaalle hyvitystä.

Reklamaatiot

Reklamaatiosta (tuotetta koskevasta valituksesta) tulee ilmetä reklamoitavan tuotteen tuote- ja eränumerot, kuvaus havaitusta virheestä ja asiakkaan kontaktihenkilön nimi sekä yhteystiedot. 

LIsäksi, jos reklamaatio koskee näkyvää tuotevirhettä, tulee mukaan liittää myös valokuvia, joiden avulla tuotteen tunnistaminen onnistuu ja joissa tuotevirhe näkyy. Jos reklamaatio koskee kemikaalia, tulee mukaan liittää myös kyseisen tuotepakkauksen originaalietiketistä otettuja valokuvia, joissa näkyy tuotekoodi, eränumero sekä 2D-viivakoodi. 

Reklamaatio tulee toimittaa asiakaspalveluumme sähköpostitse mahdollisimman pian tuotevirheen havaitsemisesta. Käsittelemme reklamaatiot mahdollisimman nopeasti. Reklamaatioiden käsittelyyn liittyy seuraavia rajoituksia:

-otamme käsittelyyn vain omilta asiakkailtamme saapuneet reklamaatiot

-kemikaaleihin liittyvissä reklamaatioissa tuotepakkaukseen merkitty käyttöaika ei saa olla ylittynyt ja tuotteen varastoinnin on täytynyt olla jatkuvasti käyttöturvallisuustiedotteen ohjeiden mukaista

Selvässä virhetapauksessa toimitamme asiakkaalle korvaavan tuotteen veloituksetta. Jos korvaavan tuotteen toimitus ei jostain syystä ole mahdollista, hyvitämme asiakkaalle tuotehinnan toimituskuluineen. Muista virheellisestä tuotteesta asiakkaalle mahdollisesti aiheutuneista vahingoista emme vastaa.

Epäselvässä virhetapauksessa tuote toimitetaan tutkittavaksi valmistajalle tai ulkopuoliselle, riippumattomalle taholle. Päätös tutkimuspaikasta tehdään tapauskohtaisesti ja yhdessä asiakkaan kanssa. Päätös tuotteen virheellisyydestä/virheettömyydestä tehdään vertaamalla tutkimustulosta tuotteen tekniseen spesifikaatioon. Jos tuote osoittautuu virheelliseksi, vastaamme tutkimukseen liittyvistä kustannuksista ja toimitamme asiakkaalle korvaavan tuotteen veloituksetta. Jos korvaavan tuotteen toimitus ei jostain syystä ole mahdollista, hyvitämme asiakkaalle alkuperäisen tuotehinnan toimituskuluineen. Jos tuote osoittautuu virheettömäksi (tuotespesifikaation mukaiseksi), tutkimukseen liittyvistä kustannuksista vastaa asiakas.

Kauppasopimuksen purkaminen

Kummallakin osapuolella on oikeus purkaa yksittäistä tilausta koskeva kauppasopimus välittömästi, mikäli toinen osapuoli olennaisesti rikkoo näitä ehtoja. Purkaminen on tehtävä kirjallisesti (esim. sähköpostitse).

Olennaisena sopimusrikkomuksena pidetään esimerkiksi sitä, että asiakas ei maksa ennakkolaskua eräpäivään mennessä. 

Sopimuksiin sovelletaan Suomen lakia. Jos sopimuksesta aiheutuvia erimielisyyksiä ei saada sovittua keskenään neuvottelemalla, ratkaistaan riita Porvoon käräjäoikeudessa.

Suosituimmat haut

Selaa tuoteryhmiä

Ostoskorisi on tyhjä

Suodata

Toimitusehdot

Soveltamisalue

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 13.5.2022 alkaen ja niitä sovelletaan Cheminent Oy:n solmimiin kauppasopimuksiin, jotka koskevat fyysisten tuotteiden toimittamista asiakkaille.

Asiakkaalla tarkoitetaan aktiivista Suomessa toimivaa y-tunnuksellista yritystä/yhteisöä.

Emme toimita tuotteita yksityishenkilöille (kuluttaja-asiakkaille) emmekä Suomen rajojen ulkopuolelle.

Asiakaspalvelu

Cheminent Oy
Laaksonpohjantie 16
06650 Hamari

019 5755267
info@cheminent.fi
www.cheminent.fi
1856860-6

Olemme avoinna arkisin 8-16. 

Poikkeusajoista ilmoitamme verkkokauppamme etusivulla.

Tilaaminen ja tilausvahvistus

Verkkokauppatilauksen tekeminen edellyttää rekisteröitymistä verkkokauppamme asiakkaaksi sekä kulloinkin voimassa olevien toimitusehtojemme hyväksymistä.

Asiakas tekee sitovan tilauksen verkkokaupassamme tai toimittamalla sähköpostitse asiakaspalveluumme verkkokauppatilausta vastaavat tiedot:

-yrityksen tai yhteisön nimi, y-tunnus ja virallinen osoite

-yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite

-tilattujen tuotteiden tuotenumerot ja määrät

-toimitusosoite (katuosoite)

-toimitustapa

-laskutuskanava (verkkolaskutus, sähköpostilaskutus tai paperilaskutus) ja sitä vastaava laskutusosoite

Kun verkkokauppatilaus on rekisteröitynyt kauppajärjestelmäämme, asiakkaalle lähtee asiasta automaattinen sähköposti-ilmoitus.

Kun asiakaspalvelumme on käsitellyt tilauksen, lähetämme asiakkaalle tilausvahvistuksen sähköpostitse.

Hinnat

Noudatamme tilaushetkellä verkkokaupassamme voimassa olevia hintoja ellei asiakkaan kanssa ole erikseen muuta sovittu. Varaamme kuitenkin oikeuden yksipuolisesti peruuttaa asiakkaan tekemän tilauksen, jos tilausta käsitellessämme huomaamme oleellisen virheen verkkokaupassa tilaushetkellä ilmoitetussa tuotehinnassa.

Verkkokaupassamme ilmoitetut hinnat ovat euromääräisiä ja arvonlisäverottomia.

Maksuehdot

Vain laskutusmyynti - ei käteiskauppaa.

Maksuehto on 14 pv netto ellei asiakkaan kanssa ole muuta sovittu.

Jos asiakkaan luottotiedot eivät ole kunnossa tai emme pysty riittävän luotettavasti arvioimaan tämän luottokelpoisuutta, toimitamme varastotuotteet ja tilaamme tilaustuotteet toimittajiltamme vain ennakkomaksua vastaan.

Lähetämme asiakkaalle laskun tilausvahvistuksessa ilmoitettua laskutuskanavaa käyttäen.

Laskumme eräännyttyä lähetämme asiakkaalle maksumuistutuksen. Jos emme saa maksua 14 päivän kuluessa muistutuksen lähetyspäivämäärästä, siirrämme saatavamme perintään ilman eri ilmoitusta. Perinnästä aiheutuu asiakkaalle lisäkuluja (mm. viivästyskorot, perintäkulut). Perintään siirrettyyn laskuun liittyvät kyselyt ja yhteydenotot asiakkaan on tehtävä suoraan perintäyhtiölle (Ropo Capital, https://www.ropocapital.fi/fi/asiakaspalvelu/).

Tilatut tuotteet ovat Cheminent Oy:n omaisuutta, kunnes kauppahinta on kokonaan maksettu.

Tuotteiden toimitus

Toimitusaika

Tuotteiden toimitusajat ilmoitetaan verkkokauppamme hakutulos- ja tuotesivuilla.

Toimitusaikoihin vaikuttavista poikkeusajoista ilmoitamme verkkokauppamme etusivulla.

Varastotuotteiden toimitusaika on tyypillisesti 2-5 työpäivää tilausvahvistuksen päivämäärästä lukien. Rahtilähetykset toimitetaan suurimmissa kaupungeissa sijaitseviin toimitusosoitteisiin yleensä jo noutoa seuraavana päivänä.

Pikatoimitustuotteille toimitusaika on tyypillisesti 1-4 työpäivää tilausvahvistuksen päivämäärästä lukien. Ilmoitettu pikatoimitusaika on voimassa vain, kun tuotetta löytyy valmistajalta Barcelonasta heti varastosta (varastotilanteen asiakas voi tarkistaa tuotesivun "Valmistaja www"-linkin kautta).

Ennakkolaskutustapauksissa toimitusaika lasketaan maksun vastaanottamisesta lukien.

Ilmoittamamme toimitusajat ovat aina arvioita. Emme vastaa toimituksen viivästystymisestä asiakkaalle aiheutuvista välittömistä emmekä välillisistä vahingoista.

Toimitusvahvistus

Lähetämme asiakkaalle sähköpostitse toimitusvahvistuksen, kun tilatut tuotteet lähtevät varastoltamme toimitukseen.

Pikatoimituksista lähetämme asiakkaalle sähköpostitse toimitusvahvistuksen, kun valmistaja on vahvistanut meille toimitusaikataulun.

Toimitustavat

-Nouto Porvoosta. Noutoajankohdasta on sovittava asiakaspalvelumme kanssa vähintään 1 arkipäivää etukäteen. Nouto on mahdollista myös iltaisin ja viikonloppuisin. Annamme nouto-ohjeet, kun noutoajasta on sovittu. 

-Toimitus postipakettina. Asiakas noutaa postin toimipisteestä. Tämä toimitustapa on mahdollinen vain tuotteille, joita ei luokitella kuljetuksessa vaaralliseksi. Tuotteen kuljetustiedot ilmoitetaa tuotesivulla kohdassa "Kuljetustiedot".

-Toimitus rahtina yritysosoitteeseen. Sisältää jakelun katutasoon. Rahtari ei ilmoita jakoaikaa etukäteen. Jonkun on oltava paikalla arkisin klo 8-16 vastaanottamassa lähetys.

-Toimitus rahtina yritysosoitteeseen  (soitto ennen toimitusta). Sisältää jakelun katutasoon. Rahtari soittaa ennen saapumistaan (ei sisällä jakoajasta sopimista asiakkaan toiveen mukaisesti). Jonkun on oltava paikalla arkisin klo 8-16 vastaanottamassa lähetys.

-Toimitus rahtina yritysosoitteeseen (sovittu toimitusaika). Sisältää jakelun katutasoon. Rahtari soittaa etukäteen ja sovitte jakoajan keskenänne.

-Toimitus rahtina kotiosoitteeseen. Lähetys toimitetaan kotiosoitteeseen. Rahtari soittaa etukäteen ja sovitte jakoajan keskenänne.

-Pikatoimitus. Tuote toimitetaan valmistajan varastosta Barcelonasta kuriiripalveluna suoraan asiakkaalle. Kun pikatoimitus on mahdollista, siitä ilmoitetaan verkkokaupan tuotesivulla. Pikatoimituksen tulee olla mahdollista kaikille ostoskorin tuotteille, jotta koko tilaus olisi mahdollista toimittaa pikatoimituksena.

-Osatoimitus. Oletuksena toimitamme kaikki tilauksen tuotteet kerralla. Jos asiakas on tilannut osatoimituksen, toimitamme tuotteet sitä mukaa kun ne ovat toimitettavissa. Veloitamme jokaisesta osatoimituskerrasta asiakkaan tilaaman toimitustavan mukaisen toimituskulun.

Kaikki toimitustavat eivät ole mahdollisia kaikille tuotteille. Kassalla asiakkaalle näytetään ne toimitustavat, jotka ovat mahdollisia kaikille ostoskoriin poimituille tuotteille (poislukien pikatoimitustuotteet).

Toimituskulut

Toimituskulut näytetään ostoskorissa/kassalla ja ne riippuvat valitusta toimitustavasta sekä tilattujen tuotteiden massoista/tilavuuksista.

Kassalla näytettävät toimituskulut eivät ole voimassa, kun toimitusosoite sijaitsee erikoisalueella. Erikoisalueiden postinumerot alkavat jollain seuraavista: 216, 217, 221, 222-227, 228-229, 233, 259, 956-959, 972-975 tai 982-999. Erikoisalueiden tilauksille laskemme toimituskulut tapauskohtaisesti ja teemme niistä asiakkaalle tarjouksen.

Mikäli rahdinviejä veloittaa meiltä vastaanottajasta johtuvia lisäkuluja, veloitamme ne asiakkaalta jälkikäteen samansuuruisina. Alla esimerkkejä tapauksista, joista koituu lisäkuluja.

-epäonnistunut jakelu (veloitus noin 15 eur/kerta)

-epäonnistuneesta jakelusta johtuva varastointi rahtarin terminaalissa (veloitus noin 15 eur/vrk)

-jakelu katutason ala- tai yläpuolelle (veloitus noin 28 eur/jakelu)

-sovitusta toimitustavasta poikkeava asiakkaan pyynnöstä aikataulutettu jakelu (veloitus noin 30 eur/jakelu)

-sovitusta toimitustavasta poikkeava asiakkaan pyynnöstä tapahtunut jakelu kotiosoitteeseen (veloitus noin 27 eur/jakelu)

Toimitusehdot

Postipakettitoimitukset hoitaa Posti Oyj ja niiden osalta noudatetaan kulloinkin voimassa olevia Postin toimitusehtoja.

Rahtitoimitukset ja toimitukset kotiosoitteeseen hoitaa valitsemamme rahdinviejä ja niissä noudatamme Finnterms 2011 toimitusehtoa DDU (asiakkaan ilmoittama toimitusosoite). 

Pikatoimitukset hoitaa valitsemamme rahdinviejä ja niissä noudatamme Incoterms toimitusehtoa DAP (asiakkaan ilmoittama toimitusosoite).

Huomautukset toimituksen vastaanottohetkellä tai sen jälkeen havaitusta kuljetusvauriosta on tehtävä meille viiden päivän kuluessa toimituksen vastaanottamisesta.

Jos asiakas on pyytänyt ohjaamaan rahtikulut omalle Postin tai DB Schenkerin rahtisopimukselleen, toimitusehto on Finnterms 2001 FCA (varastomme Porvoossa).

Noudoissa toimitusehtona on Finnterms 2001 NOL (noutopaikka).

Tilauksen peruuttaminen

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilauksensa veloituksetta siihen saakka, kunnes olemme vahvistaneet tilauksen. Tilausvahvistuksen jälkeen tehdystä peruuttamisesta asiakkaalle syntyy vahingonkorvausvelvollisuus. 

Tilauksen peruuttaminen on tehtävä asiakaspalveluumme kirjallisesti (esim. sähköpostitse) viimeistään seitsemän vuorokauden kuluttua myyntilaskumme päiväyksestä.

Jos peruuttaminen tapahtuu ennen kuin tuote on ehditty luovuttaa toimitettavaksi, veloitamme vahingonkorvauksena kauppasopimuksen rikkomisesta 28,00 eur. Lisäksi, jos peruuttaminen koskee tilaustuotetta, veloitamme lisävahingonkorvauksena 80% tilaustuotteen kauppahinnasta. Tilaustuotteella tarkoitetaan tuotetta, jota meillä ei tilaushetkellä ollut varastossamme eli jonka saatavuudeksi verkkokauppa näytti "Tilaustuote" tai joka asiakkaan kanssa sovittiin hankittavaksi verkkokaupan tuotevalikoiman ulkopuolelta.

Jos peruuttamisen kohteena oleva tuote oli jo ehditty luovuttaa toimitettavaksi ennen peruuttamista, yllä mainittujen kulujen lisäksi asiakkaalle koituu kuluja tuotteen palauttamisesta ja mahdollisesta myyntiarvon alenemisesta.

Tuotepalautukset

Toimitetun tuotteen palauttaminen on mahdollista vain, jos asiakas on peruuttanut tilauksensa asianmukaisesti (kts. kohta "Tilauksen peruuttaminen").

Palautustapauksissa asiakas vastaa palautuskuluista. 

Palautuksista on aina sovittava etukäteen asiakaspalvelumme kanssa. Emme ota vastaan tuotepalautuksia, joista ei ole sovittu.

Jos palautettava tuote on asiakkaan mukaan myyntikelpoinen (=tuotteen primääripakkaus on ehjä ja avaamaton eikä siinä ole asiakkaan tekemiä merkintöjä tai aiheuttamia jälkiä) ja meidän on kohtuullisella työpanoksella löydettävissä sille uusi asiakas, teemme asiakkaalle ehdollisen tarjouksen tuotehinnan hyvityksestä.

Jos asiakas hyväksyy tarjouksen, annamme ohjeet tuotteen palautusta varten.

Kemikaalit on pääsääntöisesti luokiteltu kuljetuksessa vaarallisiksi aineiksi ja niitä koskevat kuljetusmääräyksissä kuvatut erityiset pakkaus-, merkintä- ja dokumentointivaatimukset. Määräysten noudattamisesta vastaa lähettäjä.

Jos palautettu tuote osoittautuu myyntikelvottomaksi, emme myönnä asiakkaalle hyvitystä.

Reklamaatiot

Reklamaatiosta (tuotetta koskevasta valituksesta) tulee ilmetä reklamoitavan tuotteen tuote- ja eränumerot, kuvaus havaitusta virheestä ja asiakkaan kontaktihenkilön nimi sekä yhteystiedot. 

LIsäksi, jos reklamaatio koskee näkyvää tuotevirhettä, tulee mukaan liittää myös valokuvia, joiden avulla tuotteen tunnistaminen onnistuu ja joissa tuotevirhe näkyy. Jos reklamaatio koskee kemikaalia, tulee mukaan liittää myös kyseisen tuotepakkauksen originaalietiketistä otettuja valokuvia, joissa näkyy tuotekoodi, eränumero sekä 2D-viivakoodi. 

Reklamaatio tulee toimittaa asiakaspalveluumme sähköpostitse mahdollisimman pian tuotevirheen havaitsemisesta. Käsittelemme reklamaatiot mahdollisimman nopeasti. Reklamaatioiden käsittelyyn liittyy seuraavia rajoituksia:

-otamme käsittelyyn vain omilta asiakkailtamme saapuneet reklamaatiot

-kemikaaleihin liittyvissä reklamaatioissa tuotepakkaukseen merkitty käyttöaika ei saa olla ylittynyt ja tuotteen varastoinnin on täytynyt olla jatkuvasti käyttöturvallisuustiedotteen ohjeiden mukaista

Selvässä virhetapauksessa toimitamme asiakkaalle korvaavan tuotteen veloituksetta. Jos korvaavan tuotteen toimitus ei jostain syystä ole mahdollista, hyvitämme asiakkaalle tuotehinnan toimituskuluineen. Muista virheellisestä tuotteesta asiakkaalle mahdollisesti aiheutuneista vahingoista emme vastaa.

Epäselvässä virhetapauksessa tuote toimitetaan tutkittavaksi valmistajalle tai ulkopuoliselle, riippumattomalle taholle. Päätös tutkimuspaikasta tehdään tapauskohtaisesti ja yhdessä asiakkaan kanssa. Päätös tuotteen virheellisyydestä/virheettömyydestä tehdään vertaamalla tutkimustulosta tuotteen tekniseen spesifikaatioon. Jos tuote osoittautuu virheelliseksi, vastaamme tutkimukseen liittyvistä kustannuksista ja toimitamme asiakkaalle korvaavan tuotteen veloituksetta. Jos korvaavan tuotteen toimitus ei jostain syystä ole mahdollista, hyvitämme asiakkaalle alkuperäisen tuotehinnan toimituskuluineen. Jos tuote osoittautuu virheettömäksi (tuotespesifikaation mukaiseksi), tutkimukseen liittyvistä kustannuksista vastaa asiakas.

Kauppasopimuksen purkaminen

Kummallakin osapuolella on oikeus purkaa yksittäistä tilausta koskeva kauppasopimus välittömästi, mikäli toinen osapuoli olennaisesti rikkoo näitä ehtoja. Purkaminen on tehtävä kirjallisesti (esim. sähköpostitse).

Olennaisena sopimusrikkomuksena pidetään esimerkiksi sitä, että asiakas ei maksa ennakkolaskua eräpäivään mennessä. 

Sopimuksiin sovelletaan Suomen lakia. Jos sopimuksesta aiheutuvia erimielisyyksiä ei saada sovittua keskenään neuvottelemalla, ratkaistaan riita Porvoon käräjäoikeudessa.

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit